Direktlänk till inlägg 5 augusti 2015
DN gav i helgen 6 (sex) helsidors textreklam (plus två förstasidor) åt en kommande bok. Kallas "dagbok" och den publiceras dessutom i "20 andra internationella tidningar". Snygg marknadsföring får man säga. Boksläppet sker i slutet av augusti. "Hur jag skrev boken" kan liknas vid extramaterialet på en DVD. Kanske nytt grepp och mycket kreativt. Högt läsvärde. Men ändå....?
Content-bilagor är ju, om än blygsamt, normalt markerade. I det här fallet lyser både en sådan markering och alla former av journalistisk bearbetning med sin frånvaro.
DN upplåter (avgiftsfritt?) sitt utrymme till att verkställa ett förlags marknadsplan
Noggranhet är ingen ursäkt för långsamhet.Snabbhet har ett eget värde.Se där några ledord från högsta ort. Och gäller de för de som skall skriva våra lagar så måtte det väl gälla allmänt för oss andra också? Annars blir det väl konstigt om vi skall s...
Amanda Sokolnicki är helt rätt på det. Analytiskt glasklart: Vem skall nu kasta första stenen? #kålsupare https://www.dn.se/ledare/amanda-sokolnicki-rotan-gar-mycket-djupare-an-till-anna-kinberg-batra/ ...
Hegemonin är samhällets ramar för vad som kan diskuteras, de grundantaganden alla tar för givna och det sunda förnuft en diskussion måste utgå från. När politiken gör en tvärvändning framstår den som håller fast vid sina krav som radikaliserad. Ma...
I tomrummet efter Reagan uppstod en identitetskris i amerikansk höger. Det är just där den yngre journalisten John Ganz läsvärda bok ”When the clock broke” tar vid. I början av 1990-talet famlade republikanerna efter nya ledare och hittad...
Det tycks finnas en blockering baserad på en idé om att det inte går att få acceptans för något som hindrar någon från att göra något som den vill. Men många människor skulle vilja parkera var de vill, bygga hur de vill och ta saker som inte är dera...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 |
4 |
5 | 6 |
7 |
8 |
9 |
|||
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
|||
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
|||
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|||
31 |
|||||||||
|